GeneralNotíciesSALUT LABORAL

La participació de les treballadores i treballadors com a eina del canvi ambiental a les empreses

El projecte PARSITECT vol fomentar mecanismes de participació en matèria ambiental en els centres de treball.

La Unió General de Treballadores i Treballadors ha finalitzat el projecte «Participación Sindical en la Transición Ecológica de los centros de Trabajo (PARSITECT)», dut a terme amb el suport del Ministerio para la Transición Ecológica y el reto Demográfico, amb l’objectiu de conscienciar, informar i formar els treballadors i treballadores de la necessitat d’actuar contra el canvi climàtic i dur a terme una transició justa.

Aquest projecte consta d’una guia i un tríptic que us adjuntem, i que vol fomentar mecanismes de participació en matèria ambiental en els centres de treball.

«La lluita contra l’escalfament global és una necessitat, el temps se’ns esgota»

Des de la nostra organització reclamem més ambició climàtica en relació amb la descarbonització de l’economia i la protecció dels llocs de treball, del medi i de la biodiversitat. Aquest canvi necessari ha d’anar acompanyat d’una transició justa i de justícia climàtica perquè ningú quedi enrere, amb la requalificació i formació de les treballadores i treballadors afectats per potenciar la creació de nous llocs de treball de qualitat i ocupació verda, a través de la participació i el diàleg.

És necessari que grans, mitjanes i petites empreses apliquin mesures per a l’estalvi d’energia i l’eficiència energètica dels seus processos, l’autoconsum d’energies renovables, l’optimització dels recursos hídrics i materials, la integració dels principis de l’economia circular, la protecció del medi i de la biodiversitat en la seva política i principis, l’aplicació de plans de mobilitat sostenible i l’adaptació dels sistemes productius i dels treballadors i treballadores als canvis, amb informació i formació.

En aquest sentit, des de la nostra organització hem considerat la necessitat de posar a la vostra disposició els materials que us presentem, com a eines que facilitaran la informació i la formació de treballadores i treballadors per garantir la participació en matèria ambiental als centres de treball.

«Aquest canvi necessari ha d’anar acompanyat d’una transició justa i de justícia climàtica perquè ningú quedi enrere»

La UGT de Catalunya està compromesa amb la lluita per a la transformació del model econòmic i social per aconseguir llocs de treball segurs, sostenibles, igualitaris i de qualitat, compatibles amb el benestar del nostre entorn més proper i de tot el planeta, i estem convençuts que aquesta transformació no pot ser de cap altra manera que no sigui amb la participació dels treballadors i treballadores mitjançant el diàleg social.

Guia Participación sindical en la transición ecológica de los centros de trabajo

Tríptic «Participación sindical en la transición ecológica de los centros de trabajo»