Guàrdia UrbanaJubilaciónNEGOCIACIÓ CONVENINotíciesPolicials

A la Mesa General de l’Ajuntament de Barcelona

Data 10 desembre de 2018

EM Secretari General de Ugt de l’Ajuntament de Barcelona.

JFr responsable del Sindicat de Policia Local de UGT Ajuntament de Barcelona.

MOCIÓ PER QUÈ: L’AJUNTAMENT REALITZI UNA CONVOCATÒRIA URGENT D’OPOSICIONS PER FER EFECTIVA LA REPOSICIÓ DE LES POSSIBLES PLACES VACANTS EN EL COS DE GUÀRDIA URBANA PELS EFECTES DE LA FUTURA JUBILACIÓ ANTICIPADA.
EXPOSICIÓ DE MOTIUS:

Després del compromís públic de la Ministra de Treball i Seguretat Social, Magdalena Valerio, en compareixença pública tant en el Senat com al Congrés dels Diputats i després d’enviar l’expedient del Reial decret de l’Avançament de l’Edat de Jubilació per a les Policies Locals (amb informe favorable del Ministeri d’Hisenda, Ministeri de Treball i Seguretat social, FEMP i Sindicats) al Consell d’Estat, l’avançament de l’edat de jubilació dels funcionaris dels cossos de policia local està cada vegada més proper.

El Consell d’Estat ha emet el seu dictamen favorable, per ser remès després al Consell de Ministres, on haurà de ser aprovat mitjançant Reial decret el pròxim 14 de desembre, i la seva entrada en vigor prevista per el 2 de gener de 2019.

És per això que requerim a la Corporació l’aprovació de la present MOCIÓ, per instar a la convocatòria urgent d’oposicions per fer efectiva la reposició de les places vacants previsibles en nostra plantilla per la futura jubilació anticipada dels anys 2018-2019-2020, a l’empara de les Disposicions Addicionals dels Pressupostos Generals de l’Estat per 2018 nombres 164 i 165, com a fórmula establerta en aquesta Llei, per reposar al més aviat possible aquestes previsibles vacants.

El PLE MUNICIPAL ha de saber que el període d’oposició i Formació d’un policia és extens en el temps amb  un mínim després del procés de oposició de (any o any i nou mesos).

Per l’exposa’t UGT considera que, de no materialitzar-se aquesta, la més que previsible falta d’efectius, si és que succeís, serà per una falta de previsió dels responsables polítics que, tenint la norma establerta des de l’aprovació dels PGE 2018 per preveure la reposició de funcionaris policials per l’avançament de l’edat de jubilació, encara no han previst gens, per la qual cosa no descartem, que de no actuar de forma ràpida en el sentit que exposem, es generi un dèficit major de Guàrdia Urbana a la nostra Ciutat.

Per tot l’ anteriorment exposat, proposen:

ACORD:

Que l’ajuntament convoqui unProcés Selectiu (OPOSICIÓ LLIURE) per reposar les possibles vacants en laplantilla del cos de Guardia Urbana, produïdes pels efectes jurídics del futurReial decret de l’Avançament de l’Edat de Jubilació.

E M M,                                           J F R Martín,