Nota de premsa

Barcelona, 5 de novembre de 2018

SPL-UGT de l’Ajuntament de Barcelona urgeix a l’Ajuntament a convocar places de policia local davant l’entrada en vigor del Reial Decret de l’Avançament de l’Edat de Jubilació.

El Sindicat de Policies Locals de Catalunya i la resta de la Federació d’Empleats dels Serveis Públics (FeSP) d’UGT ha iniciat una campanya per exhortar als ajuntaments a convocar ja places d’ocupació pública per cobrir les vacants que es produeixin per la imminent entrada en vigor del Reial decret que possibilita l’avançament de l’edat de jubilació dels policies locals a 59 anys.

Des de SPl UGT de l’Ajuntament de Barcelona hem estat pioners en la sol•licitud del increment net de les places d’agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona, el 31/01/2018 vam sol•licitar al Ministeri d’Economia i Hisenda l’ampliació de la plantilla amb registre digital 18011234117.

Posteriorment vam liderar l’increment de les places de GUB aconseguint que aquest any és realitzes una promoció de 150 agents de la Guàrdia Urbana de Barcelona, el que suposa més d’un 200% de la prevista.

Entre les mesures previstes, SPL UGT ha avançat una reunió amb la Federació Espanyola de Municipis i Províncies i iniciarà també amb Federació de Municipis i províncies de Catalunya on presentarà un model de bases de convocatòria de places d’ocupació pública que permetria donar cobertura a les vacants reals que es produeixin a cada moment.

El sindicat també s’entrevistarà amb els grups municipals per instar-los a presentar, en els propers plens municipals, una moció per reclamar la convocatòria urgent de places de policia local. Les accions es complementaran amb una campanya informativa i publicitària als centres de treball i xarxes socials.

En l’actualitat, prop de 4.300 policies tenen més de 60 anys i podrien acollir-se a la mesura en 2019 i uns 4.000 més podrien fer-ho en els cinc anys vinents, d’un total de 70.000 efectius a tot l’Estat i a Catalunya segon fons de Generalitat de Catalunya prop de 715 policies tenen més de 60 anys i podrien acollir-se a la mesura en 2019 i uns 1.095 més podrien fer-ho en els cinc anys vinents, d’un total de 2.057. En alguns consistoris com Madrid i Barcelona, amb plantilles molt envellides, la xifra pot afectar el 10% de la seva plantilla. Aquesta circumstància provocarà una falta de recursos humans que pot causar més deficiències en l’atenció als ciutadans, si no es preveu una convocatòria de places amb l’antelació suficient. S’ha de tenir en compte que per ocupar un lloc de policia local, a més de superar les oposicions, s’ha de complir un període de nou mesos de formació en l’Acadèmia i un any de pràctiques.

SPL UGT recorda que l’acord per la millora de l’ocupació pública, que va signar amb el Govern el març de 2018, fixava una taxa de reposició del 115% per als cossos de policia autonòmics i locals. Addicionalment, els Pressupostos Generals de l’Estat contemplen que, amb la finalitat de garantir l’exercici de les funcions de les Administracions Públiques en matèria de seguretat i ordre públic, les Entitats Locals podran disposar durant 2018 d’una taxa addicional de reposició determinada pel nombre de baixes que es prevegin en 2018 i en l’exercici 2019, com a conseqüència d’aquest avançament de l’edat de jubilació. Aquesta taxa addicional es descomptarà de la qual pogués correspondre en els exercicis 2019 i 2020.

Aquesta circumstància provocarà una falta de recursos humans que pot causar més deficiències en l’atenció als ciutadans, si no es preveu una convocatòria de places amb l’antelació suficient. S’ha de tenir en compte que per ocupar un lloc de policia local, a més de superar les oposicions, s’ha de complir un període de nou mesos d’instrucció en l’Acadèmia i un any de pràctiques.