DestacamosGeneralNotíciesPolicialsSin categoría

UGT signa avui un acord que restitueix drets i salaris a les empleades i empleats públics

Entre 2018 i 2020 els sous podrien augmentar un màxim de 8,79% el que permetrà recuperar el 5,29% del poder adquisitiu perdut durant la crisi

Baixar Document

La Federació d’Empleades i Empleats de Serveis Públics (FeSP) d’UGT i el Govern Espanyol signaran avui divendres 9 de març a les 16.30 hores un acord plurianual sobre les condicions laborals dels treballadors/es de la funció pública que garanteix un increment del 6,1% fix fins al 2020 i del 6,9% per a diferents col·lectius a través de fons addicionals. L’increment salarial arribaria al 8,79% si es compleixen diverses previsions econòmiques que són el creixement del PIB el 2019 i 2020 i el compliment de dèficit.

El 2019, els empleats públics podran arribar a percebre un 2,75% més en les seves nòmines i el següent any la pujada salarial es podria situar en un 3,85%. Al final de l’acord els empleats públics tindrien un increment del 8,79% de salari, que els permetria recuperar gairebé cinc punts i mig del poder adquisitiu perdut durant els anys de crisi.
Julio Lacuerda, secretari general de FeSP-UGT estatal, ha comentat que “les empleades i els empleats  públics sabem bé el que és la incertesa, la pressió i la precarietat perquè l’hem viscut durant tots aquests anys de la crisi , anys en què hem perdut el 13,1% del nostre poder adquisitiu. Aquest Acord que signarem
representa el començament de la recuperació salarial i de la reparació de drets; és el punt de partida del
reconeixement del nostre esforç personal i el nostre compromís col·lectiu amb els serveis públics com a
garants de drets de ciutadania “.
Restituir drets: IT i Jornada i conciliació
L’acord permetrà, mitjançant la negociació en cada àmbit concret, acordar calendaris laborals que matisin i
flexibilitzin les 37’50 hores. A més possibilita, mitjançant negociació col·lectiva, que els empleats públics
puguin acumular un 5% de la seva jornada anual -amb caràcter recuperable- per a tasques de conciliació
destinada a cura de familiars. També el possible establiment d’una jornada contínua especial quan es tenen a càrrec menors o discapacitats.
Mitjançant la negociació, es podrà tornar a negociar i restituir el 100% de les retribucions quan s’està en
situació d’incapacitat temporal. Per aconseguir-ho es podrà negociar en cada Administració un
complement retributiu sobre la prestació de la Seguretat Social en matèria d’IT, fins arribar al 100% de les retribucions que es perceben habitualment, sempre que es justifiqui l’absència mitjançant el corresponent comunicat de baixa o establir catàlegs de contingències.

Ara es crea ocupació pública
L’acord amb el Govern permetrà crear nova ocupació pública i torna la capacitat de negociació i gestió a les administracions autonòmiques i locals. El procés d’estabilització -reducció d’un 90% la  emporalitats’universalitza i s’estén a tots col·lectius i sectors de les Administracions Públiques, així com al seu sector públic (agències, organismes autònoms, etc.)
L’acord permetrà a les administracions públiques que compleixen l’objectiu de dèficit, la regla de despesa i deute públic, cobrir les baixes que es produeixin en tots els sectors, funcions i serveis, siguin o no prioritaris. En aquests casos, es podrà aprovar una taxa addicional de 8% sobre la taxa general en els
sectors que es considerin necessari.
Per a aquelles administracions que no compleixin els requisits, la taxa de reposició serà del 100% en els
sectors prioritaris i el 75% a la resta, un 25% més que l’any anterior. Addicionalment podran fixar una taxa del 5% si ho necessiten.

Més llibertat per negociar l’Ocupació en l’Administració Local

L’acord inclou unes previsions específiques per a les entitats locals que permetrà tallar la sagnia d’ocupació que s’ha produït en darrers anys, gairebé 115.000 llocs de menys des de 2010.
Les entitats locals que han complert els objectius assenyalats tindran el 100% de taxa de reposició en tots
els sectors, evitant la disminució de plantilles. A més podran aprovar una taxa del 10% sobre el general en
aquells sectors que determinin.
Si no han assolit l’objectiu de dèficit, regla de despesa i deute públic podran cobrir el 100% de les baixes
que es produeixin en sectors prioritari, el 75% en els no prioritaris i un 5% més sobre la taxa que es
correspongui si ho considera necessari.
A més, qualsevol entitat local que en els últims cinc anys hagi augmentat més d’un 20% el seu cens de
població disposarà d’un 5% més de taxa de reposició. Aquesta quota permetrà una cobertura adequada
dels nous serveis públics que els ajuntaments han de prestar d’acord amb la llei de bases del règim local.
Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat
L’acord fixa una taxa del 115% per als cossos de policia autonòmiques i locals. Aquestes dades permeten la  creació d’ocupació neta i facilita la implementació del Reial Decret sobre jubilació anticipada de la policia  local. Aquesta mesura pot afectar aquest anys a prop de 3.200 policies locals que ja tenen més de 60 anys i  en els propers anys a altres 4.000 tenen entre els 55 i 60 anys. Actualment hi ha un total de 70.000 efectius en les policies locals.

HI SOM I ES NOTA! AMB LA NEGOCIACIÓ RECUPERAREM TOT EL QUE ENS HAN PRES.