VENCEREM LA COVID-19!!

Primer de tot, des de la Secció Sindical de la UGT-SPL volem expressar el nostre agraïment i reconeixement a tots els equips de serveis essencials que esteu treballant per la ciutadania de Barcelona, tant a la via pública com en altres espais de la ciutat, i us volem manifestar que estem amb vosaltres per donar-vos el nostre suport incondicional perquè en aquests moments, que són molt durs, hem de vèncer l’enemic, que no és altre que la Covid-19.

Des de la UGT continuarem sent bel·ligerants a exigir la màxima seguretat per a tots i totes vosaltres.

• Continuarem amb la nostra ferma exigència en l’augment de material de protecció EPP que necessiteu (mascaretes, guants, ulleres, granotes, gels, etc.) perquè pugui ser operatiu i flexible. Això ja ho vam demanar per altres motius fa més d’un any. Si s’hagués comprat el material quan es va demanar, el comís per part del Govern d’Espanya segurament no hauria afectat de manera tan greu avui.

Prefectura va treure un Procediment Operatiu que recollia les nostres demandes i regulava la seva utilització, flexibilitzant-ne el seu ús. No es pot jugar amb la seguretat, perquè afecta els intervinents, els seus companys i companyes i, per descomptat, a les seves famílies i a la resta de la ciutadania. Esperem una major previsió en ladquisició dels equips de protecció a partir d’ara’

• També demanem que l’administració aconsegueixi PCR-RT, per agilitzar les proves de detecció i així garantir la tranquil·litat i la seguretat dels i les agents i de les seves famílies.
  • Estem sol·licitant, així mateix, que hi hagi una zona d’aïllament expressament per a vosaltres, a causa del major risc d’exposició que teniu, com s’està fent en altres indrets d’Espanya.
  • Vam demanar incrementar la conciliació familiar, i s’ha aconseguit en gran part. Continuarem lluitant perquè la millorin encara més amb altres propostes que hem presentat a l’Administració.
  • El més urgent i amb el que serem més bel·ligerants, és evitar el contagi entre diferents unitats i torns, per a la qual cosa creiem que el més idoni és implantar el sistema 7X7. El format de torns 7X7  evitaria que tota una comissaria s’hagués de posar de baixa si donés positiu, ja que si hi hagués una infestació, no caldria retirar tot el personal, sinó el torn que hi ha estat treballant.
  • Demanem a l’Administració tenir un referent per poder contactar-hi de manera fluida i eficient en qualsevol moment per a incidències respecte a l’actual estat d’alarma (Covid-19). Això és fonamental perquè puguem fer aportacions des de la nostra perspectiva com a personal treballador. Així podríem notificar incidents, dubtes o qualsevol problema de transmissió d’ordres en el compliment dels Procediments Operatius, cosa que en algunes ocasions ha estat difícil d’aconseguir. D’altra banda, també necessitem aquest referent per poder transmetre de forma immediata i aclaridora les incidències produïdes en el servei a tots els companys i companyes , i així evitar informacions incorrectes. A través d’aquest referent podríem aprofitar tota l’experiència de la plantilla de la Guàrdia Urbana i dels sindicats en qualsevol àmbit.

L’Administració ha trigat a posar mesures serioses, però a dia d’avui, per al bé de tothom, hem de treballar amb unió per fer que tots els cossos siguin eficients i, per damunt de tot, tinguin seguretat, amb la finalitat de vèncer a la Covid-19.

Compteu amb nosaltres, seguim sempre oberts a rebre les vostres propostes, aportacions constructives, suggeriments i millores, per fer-les arribar a la prefectura. La UGT estem permanentment a la vostra disposició per aclarir qualsevol dubte que tingueu i per col·laborar amb vosaltres.

LA GUÀRDIA URBANA DE BARCELONA HI ÉREM, HI SOM I SEREM SEMPRE DISPOSATS/DES A DONAR EL MILLOR DE CADASCUN DE NOSALTRES, ESPECIALMENT EN LES SITUACIONS EXCEPCIONALS. SEGUR QUE ARA TAMBÉ HO ACONSEGUIREM!