POLICIES LOCALS INTERINS … I ARA QUÈ?

D’acord amb la Sentència del Tribunal Suprem núm. 828/2019 (Sala contenciosa administrativa, secció quarta), de 14 de juny de 2019, sobre la impossibilitat que els policies locals interins exerceixin funcions d’autoritat i vist el comunicat de la Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunya emès en dia 9 juliol de 2019 d’afectació, pel que fa als agents interins de policia local, de la Sentència del Tribunal Suprem referida, el nostre sindicat després de valorar i estudiar la sentència del TS , vol deixar clar el seu posicionament sobre aquest tema.

En relació a la Sentència del Tribunal Suprem on en el seu fonament de dret setè, on es genera la doctrina de la sala, diu:»… En conseqüència, després de la modificació de l’art.92.3 LBRL per la Llei 27/2013, de 27 de desembre no resulta ajustat a dret el nomenament d’agents de la Policia Local en règim d’interinitat, donada la regulació especial de la norma enfront del caràcter general assegut en l’apartat 1 amb remissió al EBEP.»   Pel que des de l’UGT SPL Catalunya entenem que la sentència fa referència expressa a futurs nomenaments d’agents de policia local en règim d’interinitat i no als agents que actualment estan realitzant aquestes funcions.

Sentència TS 828/2019

Comunicat Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunta

Comunicat Sindicat de Policia Local de la UGT de Catalunya

FASES I TERMINIS A LES OFERTES PÚBLIQUES D’OCUPACIÓ A LES ADMINISTRACIONS LOCALS

Conèixer totes les fases d’una oposició i tenir en compte els terminis legals de cada una de les etapes, és de vital importància per  aconseguir dur a bon port unes proves de selecció a l’ocupació pública.

Les oposicions consten de diferents fases i d’un calendari. Els/les aspirants han de conèixer el detall de cada una de elles, per a així, poder realitzar tot el procés amb èxit.

Al document adjunt podràs accedir a una taula cronològica amb les fases y terminis d’una oposició genèrica.

Taules fases oposició

800.000 interinos esperan una sentencia histórica que les convierta en funcionarios

El Tribunal de Justicia de la Unión Europea fallará en octubre sobre la situación de los interinos en España, que denuncian discriminación respecto a sus compañeros funcionarios

Fuente EL CONFIDENCIAL

Foto: Acceso al Tribunal de Justicia de la Unión Europea en Luxemburgo (Efe).
Acceso al Tribunal de Justicia de la Unión Europea en Luxemburgo (Efe).

REUNIÓ AL DEPARTAMENT D’INTERIOR

Ahir ens va convocar a tots els Sindicats de Polica Local la Sra. Marta Pons nova Subdirectora de Coordinació de Policies Locals de la Generalitat de Catalunya.    Li vam transmetre les preocupación i reivindicacions del Sector així com el escepticisme de tornar a rumiar temes que ja s’han intentat impulsar moltes vegades.    La Sra. Pons ens va fer palesa la seva implicació amb el sector i la seva  voluntat de fer avenços en temes com la Llei de Sistema de Policia de Catalunya i la seva determinació de no permetre que la Policia Local sigui una policia de segona. Va demanar la nostra implicació i col·laboració i ens va emplaçar a futures trobades amb el Director General de la Policia amb els sindicats, per continuar fent camí.

BONES VACANCES!

Des de la Executiva del Sindicat de Policia Local de la UGT de Catalunya, us desitgem a tots i a totes unes molt bones vacances, que pogueu descansar i tornar amb les piles carregades.

Restem a la vostra disposició.

Executiva Sindicat de Policia Local

de la UGT de Catalunya.

Consells preventius per evitar problemes derivats d’un cop de calor a la feina

Davant l’onada de calor i l’arribada d’una massa d’aire molt càlid amb valors de temperatura per sobre de la mitjana fins a finals de setmana, l’Oficina Tècnica de Prevenció de Riscos Laborals us recomana unes lectures per  a evitar  problemes derivats d’un cop de calor a la feina.