POLICIES LOCALS INTERINS … I ARA QUÈ?

D’acord amb la Sentència del Tribunal Suprem núm. 828/2019 (Sala contenciosa administrativa, secció quarta), de 14 de juny de 2019, sobre la impossibilitat que els policies locals interins exerceixin funcions d’autoritat i vist el comunicat de la Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunya emès en dia 9 juliol de 2019 d’afectació, pel que fa als agents interins de policia local, de la Sentència del Tribunal Suprem referida, el nostre sindicat després de valorar i estudiar la sentència del TS , vol deixar clar el seu posicionament sobre aquest tema.

En relació a la Sentència del Tribunal Suprem on en el seu fonament de dret setè, on es genera la doctrina de la sala, diu:»… En conseqüència, després de la modificació de l’art.92.3 LBRL per la Llei 27/2013, de 27 de desembre no resulta ajustat a dret el nomenament d’agents de la Policia Local en règim d’interinitat, donada la regulació especial de la norma enfront del caràcter general assegut en l’apartat 1 amb remissió al EBEP.»   Pel que des de l’UGT SPL Catalunya entenem que la sentència fa referència expressa a futurs nomenaments d’agents de policia local en règim d’interinitat i no als agents que actualment estan realitzant aquestes funcions.

Sentència TS 828/2019

Comunicat Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunta

Comunicat Sindicat de Policia Local de la UGT de Catalunya

D’altra banda en el comunicat que realitza sobre aquesta Sentència TS 828/2019 la Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunya, fa referència a aquest supòsit en aquest sentit:

«PRIMER. A partir d’aquesta Sentència del T.S. ja no es podrien adoptar nous nomenaments de policies locals interins en aquests tres supòsits (i tampoc en el cas que el procediment de selecció s’hagués començat a tramitar abans de la Sentència).

SEGON. Tot i que la Sentència del T.S. a al·ludeix al redactat que la Llei 27/2013 va donar a la Llei de Bases de Règim Local, en virtut del principi de conservació dels actes i en absència d’altre criteri específic per part dels òrgans judicials sobre la corresponent execució del pronunciament jurisdiccional, els anteriors nomenaments hauran de perdre totalment la seva eficàcia a partir de la desaparició dels supòsits que els van motivar i sense cap possibilitat de perllongar novament aquestes situacions d’interinitat.»

Des del punt de vista d’UGT-SPL Catalunya, coincidim en el primer punt, ja no així amb el segon,  que és una interpretació extensiva del que la mateixa Sentència del Tribunal Suprem indica de manera expressa.

Concretament amb «els anteriors nomenaments hauran de perdre totalment la seva eficàcia a partir de la desaparició dels supòsits que els van motivar i sense cap possibilitat de perllongar novament aquestes situacions d’interinitat.»

Des d’UGT SPL Catalunya exigim la regularització definitiva de tots els Agents de policia local interins de Catalunya, mitjançant un procés legal, sense que això signifiqui que els Agents que es troben en aquesta situació en aquest moment perdin la seva condició de funcionaris interins, tal com fa esment la Subdirecció General de Coordinació de la Policia de Catalunya, fins que no es convoquin les places de les quals deriva la seva interinitat.

Amb aquest fi des d’UGT SPL Catalunya promourem tots els contactes i a tots els nivells necessaris per a aconseguir aquesta regularització, i més tenint en compte la Sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea en la qual s’entrarà en el fons de la possible il·legalitat jurídica dels milers de funcionaris interins en l’administració Estatal, Autonòmica i Local.