ACORD CONVENI CME – GUB

 

Companys i companyes,

Ahir a la comissió de Presidència, Seguretat i Règim Interior, es va aprovar el conveni marc de coordinació i col·laboració en matèria de seguretat pública i policia entre el Departament d’interior i seguretat pública de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.
Tot acord per millorar en la gestió i l’augment de les competències és una bona noticia, però hem de tornar a denunciar que la part sindical (és a dir, els treballadors i les treballadores) hem quedat al marge del debat d’aquest acord, com ja va passar amb el reglament dels DCE ara fa un any.
Aquest augment de competències acabarà requerint per a la plantilla municipal un augment de processos selectius i d’assignació de possibles noves condicions laborals a futur, i és per això que considerem que hem de participar en el procés i ser coneixedors de l’abast de l’Acord per a saber-ne la seva afectació.
El nou Acord actualitza un d’antic, el qual data del 26 setembre 2005; i es divideix en 4 blocs:
1️⃣ Recepció denúncies
2️⃣ OAC’s
3️⃣ Ampliació delictes d’investigació
4️⃣ Nous sistemes d’informació

Des de la SPL UGT, en tot cas, considerem una gran notícia actualitzar un acord amb 25 anys d’antiguitat, que en el seu dia va ser un pas important en la construcció d’una Guàrdia Urbana més moderna i més professional.

Aquest és un pas més cap a una policia integral que millorarà el servei a la ciutadania.

TENS DUBTES? Contacta’ns a ugtajbcn@catalunya.ugt.org

 

Maig 2026.