FormacióGuàrdia Urbana

FORMACIÓ A L’ISPC

Cada any l’ISPC organitza Formació Continua sobre Seguretat Ciutadana, Trànsit, Policia Administrativa… i com cada any vam assistir a la sessió informativa a l’ISPC a on se’ns exposa (per a la seva aprovació) el programa d’activitats formatives que es desenvoluparà en 2022.

Dins del catàleg hi ha cursos i tallers dirigits específicament per a les Policies Locals de Catalunya, dins del marc de la formació continua. Quina ha estat la nostra sorpresa en esbrinar que la plantilla de la Guàrdia Urbana de Barcelona no disposa de cap protocol o sistema per a poder sol·licitar la inscripció a aquests cursos.

A més de la qualitat, la formació a l’ISPC té un valor afegit, i és la de compartir espai amb companys d’altres municipis amb els quals intercanviar experiències, situacions…de les que tots aprenem.
Cursos i tallers com:

• Curs d’identificació d’estupefaents en la conducció
  • Taller sobre el control preventiu d’alcoholèmia
  • Taller sobre l’aturada, el control i l’escorcoll de vehicles
  • Curs d’actualització en seguretat ciutadana
  • Curs sobre procediments bàsics d’actuació en policia administrativa
  • Curs sobre com afrontar la discriminació LGTBI+
  • Curs de llengua anglesa de preparació de l’examen del nivell A2, B1 i B2

Entre molts d’altres que es poden consultar a la web del ISPC.

Per tot això hem sol·licitat mitjançant registre (20229176343) a la Gerència de Seguretat i Prevenció de l’Ajuntament de Barcelona:

• S’estableixi de manera urgent un protocol perquè qualsevol membre de la Guàrdia Urbana de Barcelona pugui sol·licitar accés a la formació del ISPC.
  • S’incorpori com a punt del dia en la Mesa sobre formació de la GUB, tant les peticions com les assignacions als diferents cursos i tallers.