UGT Presons denunciem que el 25% dels professionals penitenciaris seran víctimes d’una agressió aquest any 2022

El sindicat convoca una concentració al Parlament de Catalunya, dimecres 20 de juliol a les 10h.
UGT, sindicat majoritari a l’àmbit penitenciari català, denunciem l’imparable augment de les agressions que patim els professionals penitenciaris, cada cop més greus i virulentes, i que els responsables del Departament de Justícia i de la Secretaria de Mesures Penals demostren una incapacitat absoluta per trobar solucions a una xacra que dia rere dia fa que les vides dels professionals penitenciaris estiguin en mans únicament de la fortuna.
El darrer exemple d’aquestes agressions incontrolades que patim és el succeït fa només uns dies al centre penitenciari de Puig de les Basses quan un intern va intentar treure-li la vida a un professional arrencant-li d’una mossegada un important tros de carn del coll, molt a prop de la vena caròtida.
Volem denunciar que les estadístiques d’agressions que hem patit els professionals al llarg dels darrers anys i també durant aquest primer semestre del 2022 són tan contundents que només fan que concloure que treballem en un mitjà cada cop més hostil en el que sabem quan comencem el nostre servei però no si el podrem finalitzar sans i estalvis.
I si les estadístiques d’anys anteriors són catastròfiques, les corresponents al primer semestre
d’aquest 2022 són demolidores ja que indiquen que gairebé 3 professionals pateixen una agressió cada dia i que al llarg d’aquest 2022 el 25% serà víctima d’una agressió.
Davant aquesta situació UGT, sindicat majoritari a l’àmbit penitenciari, juntament amb la resta d’organitzacions sindicals, convoquem a una concentració el proper dimecres 20 de juliol a les 10h  a les portes del Parlament de Catalunya per exigir mesures reals que garanteixin la nostra integritat física.