UGT informa sobre la vacunació dels policies locals i autonòmics

Accés a la noticia

Des del Sindicat Federal de Policia de la Federació de Serveis Públics (FeSP-UGT) de la UGT volem informar-vos sobre la notícia en alguns mitjans de comunicació, descrivint el següent epígraf:

«EL MINISTERI DE SANITAT HA EMÈS UNA INSTRUCCIÓ INFORMANT ALS MINISTERIS D’INTERIOR I DEFENSA QUE, DE MARÇ A JUNY, LES  I COSSOS DE SEGURETAT DE L’ESTAT (FCSE) I LES FORCES ARMADES SERAN VACUNATS CONTRA LA COVID-19, JA QUE ES CONSIDEREN COL·LECTIUS DE RISC».

Des de la nostra Organització ens hem posat en contacte directament amb el Gabinet del ministre de sanitat, on se’ns informa que aquesta notícia no té veracitat, ja que aquesta setmana en curs, l’equip sanitari s’encarrega d’establir els protocols i desenvolupar l’ESTRATÈGIA DE VACUNACIÓ CONTRA LA COVID-19 A ESPANYA, que dona continuïtat a la de data 18 de desembre de 2020,on es van establir prioritats (Residències i Personal Sanitari). També comparteixen amb nosaltres que quan es parla de seguretat pública no tenen previst discriminar contra cap col·lectiu, sigui quina sigui l’administració pública, perquè no hi ha cap raó objectiva.

Tenim el compromís del Ministeri de Sanitat per facilitar-nos informació detallada sobre els acords adoptats per aquest Grup de Treball de Vacunació Tècnic, i així se’ns transmetrà dintre del termini i en la forma escaient.

En qualsevol cas, és important assenyalar que des del nostre Sindicat Federal de Policia entenem que és una prioritat que en aquesta segona fase de vacunació a Espanya s’incloguin els col·lectius que assumeixen la seguretat en general, tant pública com privada. Els col·lectius de Policia Local, Autonòmica, FCSE, FFAA i Seguretat Privada, han de garantir la seva salut i, per tant, la dels ciutadans que reben els seus serveis, evitant així casos de propagació de la pandèmia entre el personal d’aquests col·lectius.

Així, l’hem traslladat directament a l’equip del ministre de sanitat per a la seva avaluació.

Seguirem informant.