NotíciesPolicials

C1 PER A POLICIES LOCALS DE CATALUNYA, … CADA VEGADA MÉS A PROP

Ahir la Federació de Serveis Públics de la UGT de Catalunya i representants dels Sindicat de Policia Local de la UGT de Catalunya, es van reunir al Parlament, amb els diputats de la Comissió d’Interior i Seguretat Pública d’ERC. Li vam traslladar les nostres propostes amb l’objectiu d’aconseguir posar fi a les discriminacions que pateixen les Policies Locals a Catalunya.  Així com la urgent necessitat del recolzament institucional vers els Cossos Policials del nostre pais.

Els vam demanar la inclusió en la llei d’acompanyament de pressupostos del passi real a nivell C1 de l’escala bàsica de les policies locals de Catalunya, tal com ja van fer fa tres anys amb els mossos d’esquadra, i la modificació del règim disciplinari per ser discriminatori amb les altres policies a Catalunya, per posteriorment abordar-la posteriorment la modernització de la Llei 16/91.

La reunió, amb els Diputats Chakir El Homrani, responsable ERC seguretat pública, Nuria Picas portaveu ERC en la Comissió d’Interior i Jordi Albert responsable ERC de funció pública, va ser distesa, i vam estar d’acord en la necessitat d’abordar aviat aquests dos temes que discriminen als policies locals vers altres policies de Catalunya, si bé s’hi haurà d’avaluar la viabilitat d’aquesta modificació i intentar consensuar-ho amb les associacions municipalistes.

Aprofitem per preguntar el motiu del vot d’ ERC en contra de la resolució per restituir i reforçar l’autoritat del Cos de Mossos d’Esquadra i del conjunt de les policies de Catalunya i ens van explicar que per procediment parlamentari les resolucions s’agrupen de cinc en cinc i que van demanar que és retirés d’aquest grup una resolució per ells inacceptable per poder votar a favor, però el grup parlamentari que les va presentar es va negar a retirar l’altra resolució, el que els va impossibilitar votar a favor, encara que estiguin d’acord en la necessitat de fer un gest clar vers la policia de Catalunya.

Agraïm la predisposició i esperem que les nostres justes reivindicacions arribin a bon port.

Units

Guanyem