Guàrdia UrbanaLegislacióNotíciesPolicials

El Sindicat de Policia Local d’UGT-Serveis Públics crida a negociar la futura actualització de la Llei Orgànica 4/2015 de Protecció de la Seguretat Ciutadana

El Sindicat de Policia Local d’UGT-Serveis Públics crida a negociar i mantenir contactes amb el Ministeri de l’Interior i Grups en el Congrés dels Diputats per a negociar la futura actualització a la Llei orgànica 4/2015 de Protecció de la Seguretat Ciutadana.

Després de la iniciativa del Govern d’Espanya i els seus socis de Coalició Unides Podemos, d’iniciar la modificació a fi d’actualitzar l’actual Llei orgànica 4/2015, l’anomenada “Llei Mordassa”, i d’aquesta iniciativa, les convocatòries de manifestacions i mobilitzacions dels col·lectius de Policia mitjançant la Plataforma “NO A l’ESPANYA INSEGURA”, des de la nostra organització volem manifestar que:

La nostra Organització entén que l’actual famosa “Llei Mordassa” va ser dissenyada pel govern del PP per a limitar drets i llibertats, especialment totes aquelles activitats que desenvolupen els ciutadans per a expressar publica i lliurement les seves expressions mitjançant les manifestacions o concentracions en la via publica.

Els canvis d’aquesta Llei anunciats i que en aquests moments desconeixem el seu contingut, i que sembla ser, se centren en la limitació del temps de retenció, limitar l’import de les sancions pecuniàries i ajustar-les proporcionalment a la capacitat econòmica i social de la persona, així com no sancionar les marxes i concentracions publiques sense previ avís a la delegació de Govern, no han d’entendre’s com un atac als drets dels empleats públics policials, ni una limitació ni afebliment de la Seguretat Ciutadana.

Des de la nostra Organització Policial hem iniciat contactes amb els Grups Polítics en el Govern, així com resta de grups per a començar a treballar i aprofundir davant aquestes ponències i text basi, per a fer arribar la nostra visió professional i que aquesta futura reforma no limiti ni dificulti jurídicament l’acció Policial, la integritat dels seus membres policials i l’activitat de recerca i funcions pròpies dels Cossos i Forces de Seguretat.

Volem denunciar la nostra preocupació pel que entenem una total maniobra de manipulació i politització de les mobilitzacions contra aquesta possible reforma dels dies 24 i 27 de novembre, per entendre que un futur text legal que es troba en fase de ponència, esmenes, futurs contactes entre grups polítics, debat de les seves propostes i presa de consideració definitiva per a la seva aprovació, suposa mes de 6 mesos de debat parlamentari; per consegüent, no compartim la precipitada i eixelebrada decisió d’anunciar mobilitzacions per una

Plataforma anomenada “NO A l’ESPANYA INSEGURA” i que aquesta “urgent” mobilització aquest secundada i anunciada la presència de partits polítics de la dreta i extrema dreta Espanyola.

Nosaltres estarem en les taules de negociació i interlocució en les quals ens convoquin, per a fer arribar les nostres propostes professionals i posteriorment considerarem l’opció de mobilització si l’actitud dels nostres interlocutors és contrària a la profunda participació social.

Hem de recelar d’aquell moviment o plataformes que aglutinen a espectres i representants polítics que res té a veure amb l’esperit i la voluntat professional de les causes a defensar.