EMERGENCIA COVID-19Guàrdia UrbanaNotícies

GESTIÓ DEFICIENT PER PART DE PREVENCIÓ DE L’AJUNTAMENT DE BARCELONA

Hem rebut aquest comunicat del Departament de Relacions Laborals:

La Prefectura ens transmet que en data d’avui s’ha conegut un nou cas positiu per COVID 19 al Grup de platges.

El cronològic relacionat amb aquest positiu és el següent:

• L’agent es trobava en la seva setmana de treball (del 3 al 9 d’agost)
  • Dimarts 4 es va realitzar la desinfecció per nebulització (N2) a la comissaria de Joan de Borbó
  • Es van programar test serològics pel divendres 7 d’agost.

o          Es van efectuar un total de 21 proves per part de l’empresa Megalab i el resultat de totes elles va ser negatiu.

• Per recomanació de Quiron Salut, i a l’haver estat en contacte estret amb un altre cas, es va indicar a l’agent el seu confinament durant 14 dies i per tant que agafes la baixa.
  • El mateix dia 7 l’agent va anar al seu CAP i es va realitzar una prova PCR.
  • A les 13:30 h. aproximadament l’agent informa als seus comandaments que el resultat de la PCR és positiu
  • Es realitza mapa de contactes
  • S’activa nebulització (N2) de la comissaria de Joan de Borbó, s’inicia a les 17:45 h. i finalitza a les 18:35 h.
  • El vehicle en el que va realitzar servei queda immobilitzat per tal que el proper dilluns es faci també la neteja i desinfecció corresponent.

Salutacions ,

Des d’UGT SPL entenem que és del tot deficient com s’està portant la gestió d’aquesta situació davant la COVID19, al Departament de Prevenció, han marxat de vacances els referents que poden prendre decisions i que són a més els que han d’informar de les accions i de les incidències que es produeixen, els responsables que hi han i als que  han derivat les seves funcions, no són prou reactius i rebem la informació tard i la que rebem no l’exposen bé.

Si, es fan comunicats oficials (moltes vegades tenen coneixement de les incidències pel que nosaltres informem, gràcies a les vostres trucades), i els comunicats oficials, els fan, per la insistència i els requeriments que fem des de prevenció del sindicat.

Tothom té una excusa i un raonament més que justificat… però això no resol la deficiència i metres els nostres companys tenen dubtes “raonables” de com s’estan gestionant aquests contagis, es posa en dubte la fiabilitat dels tests; la gestió de l’empresa de vigilància de la salut, els responsables municipals, que són els que han de vetllar per la nostra salut.

Els comandaments de la GUB han de tranquil·litzar i informar a tots els companys però la gestió de prevenció i mèdica l’han de realitzar els tècnics en la matèria, tècnics de prevenció i doctors, als que recordem que la COVID 19 no fa vacances i nosaltres tampoc.

Reiterem, no és suficient tenir una raó o una justificació, la sensació i percepció de desprotecció que actualment existeix és inadmissible i requereix una rectificació i uns protocols que generin confiança, seguretat i que siguin més propers als treballadors i a nosaltres com els seus representants!.

LA COVID 19 NO FA VACANCES I NOSALTRES TAMPOC