Condicions laborals i millores socialsGeneralNotíciesÚltima hora

Publicats els PGE-2021. Les retribucions s’incrementen un 0,9%

El 31 de desembre es va publicar en el BOE la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2021, que adjuntem.

Acompanyem a més la notícia amb l’informe elaborat pel Gabinet Tècnic Federal sobre aquests Pressupostos.

Uns Pressupostos que en matèria retributiva i oferta d’ocupació pública ja no tenen com a referència l’Acord per a la millora de l’ocupació pública i condicions de treball, l’eficàcia del qual va concloure en 2020. I això, a pesar que des de FeSP-UGT hem exigit al Govern un nou acord de legislatura que serveixi per a continuar recuperat poder adquisitiu, ampliant i restituint drets i fent valdre l’ocupació pública. En qualsevol cas, convé destacar els següents aspectes:

·Un increment de les retribucions dels empleats públics per a l’any 2021 del 0,9%. Hem de veure com es desenvolupa l’IPC! Poques   previsions existeixen sobre aquest tema, encara que el centre d’anàlisis FUNCAS preveu creixements negatius, com a mínim fins a   mitjans d’any.

·Es genera una oferta d’ocupació pública interessant, perquè encara que no suprimeix la taxa de reposició d’efectius, la situa en:
-100% amb caràcter general
-110% per als 20 sectors prioritaris
-110% en les Entitats Locals
-115% per a la policia local i autonòmica.

·Es continua fent al·lusió (en una Addicional i transitòria) als processos d’estabilització, establint que el procés d’estabilització de l’any   2017, que incloïa el 90% de les places ocupades de manera temporal amb almenys tres anys d’antelació a 31/12/2015, s’incrementi   fins al 100% d’aquestes places, prorrogant la seva possible realització fins a desembre de 2021.

Accedeix al document complet

Descarrega arxius adjunts: