Guàrdia UrbanaNotíciesSALUT LABORAL

VISITA A l’ESPAI DE FORMACIÓ

Dilluns dia 26 els delegats de prevenció d’UGT, conjuntament amb la resta de delegats de prevenció hem acompanyat els tècnics DPRL, infraestructures i comandaments GUB a les instal·lacions per la unitat de desenvolupament.

En aquesta instal·lació, una nau segregada en dos espais, es va fer una visita el juny de l’any 2022 per valorar els riscos que podien patir els usuaris d’aquest espai pel fet que s’havia traslladat tota l’activitat formativa en aquesta nova sala. En aquell moment vam detectar diferents anomalies com caiguda a diferent nivell, ventilació i climatització, disfunció, enllumenat d’emergència, cablejat a la vista en cuadrets elèctrics, etc.

Ens trobem un any després que han fet obres d’adequació, s’ha anivellat el terra, instal·lat paviment, instal·lat equip de ventilació i climatització, s’han reparat les canalitzacions sanitàries i altres.

Detectem que la climatització no és eficient, després d’una hora només va baixar un grau la temperatura de la nau, baixant de 30° a 29°. Encara manca tota mena de senyalització (emergència, extintors, etc.). L’enllumenat insuficient a pràcticament tota la nau a excepció de l’aula tancada que ja hi era, manca adaptació de la sortida d’emergència, divisió de la zona denominada com “aula polivalent” (futura aula de formació) amb aixetes “reciclades”.

Encara manca molta feina per poder fer servir aquest espai, tot i que l’administració va manifestar que a finals de setembre estaria en funcionament i que seria de manera provisional per un any en previsió d’obra integral.

Considerem que la feina no està feta i desitgem que les taques d’adequació siguin el més àgils possibles, des d’UGT farem seguiment de com s’adequa l’espai per tal que sigui pràctic, segur i adequat.