DestacamosGuàrdia UrbanaNotíciesÚltima hora

Mesa de Seguiment 22 de juliol de 2019. Vals de Vestuari, UP i Permisos i Llicències

La reunió es va realitzar a petició dels sindicats de la Mesa General per parlar de diferents temes:

 

NOCTURNITAT

L’administració diu de parlar sobre el següent pas a donar per eliminar la dualitat en el complement de nocturnitat a partir de setembre, i des de UGT SPL vam reiterar en la necesitat de l’equiparació de la festivitat dels torns C i D que vam pactar en l’Acord de Condicions 2017-20.

 

VALS DE VESTUARI

L’Administració informa que el mateix dia es publicarà la instrucció amb les condicions de lliurament i ús dels vals de vestuari, corresponents als anys 2018 i 2019, amb la indicació expressa de que el seu ús és nominal i està prohibida la seva venda.

L’Administració manifesta que els vals es poden utilitzar fins el mes de novembre de 2019 i respecte al personal que no està en les llistes o ja jubilat, manifesten que s’estudiaran els casos concrets i si reuneixen les condicions els hi serà abonat.

El dia 01/08/2019 ens informa l’Administració que:

  • Respecte als vals de paisà corresponents als exercicis 2018 o 2019 us comuniquem que finalment l’empresa adjudicatària, tal i com es va informar, ha estat El Corte Inglés.
  • Per aquests dos exercicis s’han facilitat els vals pels imports corresponents anuals.
  • S’han mantingut les condicions que es tenien contractades anteriorment amb aquesta empresa. El fraccionament dels vals era possible amb la tarja que ens facilitava l’adjudicatari d’anys anteriors. Aquest any s’ha prioritzat la varietat d’articles i amb l’actual adjudicatari aquest sistema no ha estat possible per motius fiscals.
  • Els vals s’han de gastar en una sola compra, en departaments de roba i/o accessoris i el termini de validesa és fins el 30 de novembre.

Ens van informar que es podría gastar en diferents compres, no estem d’acord en el que finalment ha resultat (que s’ha de gastar en una sola) ja que és pot necesitar anar reponent roba durant l’any, per deteriorament, canvi de temporada… però prioritzem el seu cobrament, arran de la queixa exposada se’ns informa que a partir de l’any vinent el repartiment dels vals es farà en fraccions de 50 euros, per facilitar l’ús.

Des de UGT SPL vam preguntar si l’abonament del xec de paisà es farà tal i com es regula l’Art 19 Acord de Condicions vigent, “19. Compensació per us de vestuari Anualment es lliurarà un val de vestuari pel personal que ha de fer servir roba pròpia per exigències del servei i que hagi mantingut aquesta condició durant l’any complert. El val tindrà un valor de 400 euros pel personal que presti servei amb roba de paisà la totalitat del seu calendari anual o de 250 euros en el cas que es presti com a mínim un 80% del mateix”

UGT SPL manifestem que hi ha personal que l’any 2017 va treballar tot l’any de paisà i no ha cobrat tal com es reconeix a l’acord signat en 2015.

Ens responen que en cas de que algú consideri que té dret al cobrament del val de paisà i no l’ha rebut, s’haurà de posar en contacte per correu electrònic amb el Gabinet Tècnic de Prefectura (GTP) el més aviat possible, indicant el nom i dependència corresponent. Es determinarà, juntament amb els seus comanaments directes, la inclusió o no a l’expedient. Tanmateix notifiqueu-lo al sindicat i ho exposarem directament als GTP i a la Mesa de Seguiment de setembre.

 

INCIDÈNCIES EN L’APLICACIÓ DE PERMISOS I LLICENCIES

Manifestem d’inici que estem a l’espera de la publicació de la circular general sobre permisos i llicències (que s’ha de fer ben aviat) per tal d’analitzar-la i aplicar-la correctament als diferents horaris de la GUB. Aprofitem per recordar que fa més d’un any vam acordar una sèrie de mesures per a corregir i afavorir el gaudiment de la reducció compactada, per tal que els companys no continuïn perdent dies de festa, no entenem com és possible que estant totes les parts d’acord encara no s’aplica.

Manifestem que hi ha directrius perquè es puguin fer hores extraordinàries entre els permisos però hi ha hagut diferencies en la interpretació d’aquests manaments i s’han denegat de manera arbitrària. Convidem a contactar amb RRHH, ja que ells tenen tots els detalls del tema.

Exposem també 2 queixes que rebem de 2 afiliats:

  • No és correcte demanar (per part de l’administració) algunes dades sensibles en els justificants mèdics, com pot ser el número de col·legiat del metge, entre d’altres.
  • No és tolerable el cas d’un company/a que segueix des de fa anys un tractament mèdic, gaudint sempre que ho ha necessitat de llicència per a assistir a les visites i que se li han començat a denegar. Rebutgem aquesta actitud, ja que el motiu és el mateix.

 

DOTACIONS DE LA UNITAT DE PROTECCIÓ

Se’ns informa que s’han agregat a 7 agents de manera urgent a la unitat, indiquen que en els darrers temps s’han jubilat 10 companys i hi ha 4 baixes de llarga durada, això sumat a haver d’assumir nous serveis ha requerit aplicar aquesta mesura.

  • Manifestem que aquests motius eren més que previsibles i que hi ha hagut temps de sobres per a convocar aquestes vacants, tanmateix demanem que es convoquin aquestes places com més aviat millor perquè tots els agents que ho desitgin puguin optar-hi. També preguntem si quan acabi aquesta “urgència” és convocaran les places.
    • Se’ns respon que al setembre és valorarà la situació i és decidirà si convocar les vacants o mantenir aquesta gent agregada.

 

  • No estem d’acord amb la resposta i al·leguem que la GUB és l’únic lloc de l’Ajuntament a on no es convoquen les vacants i hi ha instaurat un sistema d’agregacions que nega el lliure concurs  i la selecció de personal seguint els criteris d’igualtat, capacitat, mèrits i transparència, exposem que continuant amb aquesta actitud és segueix viciant el sistema i afavorint les assignacions a dit.

 

  • Som conscients que per les dinàmiques i complexitat de la nostra feina a vegades sorgeixen situacions urgents que requereixen la utilització de les agregacions, però que no s’ha de seguir afavorint la institucionalització d’aquesta figura. S’ha de canviar el sistema d’agregacions. No només és crea conflicte dins dels equips perquè hi ha gent que ha entrat per mèrits a través d’un concurs i d’altres per “amiguisme”, sinó que és minva la motivació dels altres agents que veuen com impossible accedir-hi a aquestes unitats tot i tenir formació i mèrits més que suficients per a desenvolupar la feina de manera excel·lent.

 

Un cop tractats els temes del dia, es fan les següents preguntes:

  • Donar resposta a les diferents denegacions (per un motiu o altre) de les FLD en festiu.
  • Cal seguir perfeccionant les assignacions i gaudiment dels dies d’especial rellevància.
  • Fa 5 anys es va un estudi unitat per unitat de llocs-treballs susceptibles de ser desenvolupats pels companys de 2ª Activitat, avui dia 40 persones estan a l’espera d’assignació de la situació, i és segueix perpetuant el problema, cal una nova regulació.
  • S’ha de potenciar la UREP, avui dia està en quadre afavorit per la incentivació d’abandonament i no poden realitzar les seves tasques amb un mínim de seguretat.
  • Quan s’incorporaran els nous companys de mobilitat interadministrativa?
    • Responen que per temes pressupostaris és retardarà fins a l’1 de gener, tot i que s’intentarà avançar fins a l1 de desembre.
  • Perquè hi ha una prohibició expressa d’utilització del quad de platges al torn de nit?
    • Se’ns respon que hi ha una alta incidencia a la nit amb aquest vehicle i s’ha de prioritzar el seu ús al torn diürn, quan hi ha més gent a la platja.

Rebutgem aquesta actitud ja que considerem l’ús del vehicle imprescindible per al torn nocturn i encoratgem a l’Administració a adquirir més vehicles d’aquest tipus per als diferents serveis que es realitzen a les platges en el torn nocturn.

Verified by ExactMetrics