La FMC insta al govern a resoldre la tramitació de l’avançament en l’edat de jubilació de la Policia Local

Des de SPL UGT us informem que: a petició del nostre sindicat hem mantingut una reunió amb la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) a la qual van assistir la Sra. Ana María Martínez Presidenta de l’Àmbit de Seguretat de la FMC, el Sr. Diego Fernández Coordinador Tècnic delÀmbit de Seguretat la FMC, el Sr. Carlos Villalante, Secretari de Política Institucional i Programes d’UGT i el Sr. Juan F. Rodríguez, Responsable de Spl–UGT.

La finalitat d’aquesta reunió era per recaptar i aclarir el seu posicionament davant el avançament de l’edat de jubilació del col·lectiu de policies locals, després de l’esborrany al qual vam tenir accés la setmana passada, i els hem manifestat el malestar i alarma creada per tal motiu en les PPLL.

En la reunió se’ns informa que es mantenen i reafirmen en el seu posicionament de suport als pactes durant tot el procés i que instaran al Govern a resoldre la tramitació de l’avançament en l’edat de jubilació de la Policia Local.

• Ens manifesten la seva especial preocupació sobre:

com se solucionarà la reposició de tots els agents que s’acullin a la bestreta de l’edat de jubilació?

S’ha de resoldre amb la reposició dels funcionaris que accedissin a l’avançament de la seva jubilació, que segons estudis de Subdirecció General de la Policia de Catalunya serien 719 policies locals, un 6,6% del total dels Policies Locals de Catalunya.

Com es realitzarà la despesa addicional en aquells municipis que no poden incrementar la seva despesa per la llei d’estabilitat pressupostària?

El tema de despesa està tancada per la FEMP amb el Ministeri d’Hisenda, aclarim que la despesa de la contingència comuna, no computarà com a despesa de capítol u ni d’inversió, i els ajuntaments que tinguin un pla de viabilitat hi hauran de contemplar-lo.

EL PROCÉS AVANÇA I PER BON CAMI                                              ENDAVANT SPL–UGT

Enllaç de la publicació de la FMC  Acceso