POLICIES LOCALS INTERINS ARMATS?

Davant de la Sentència emesa el passat dia 2 de març per la Sala Tercera del Contenciós Administratiu, Secció 5a, en la que es va reconèixer el dret dels funcionaris de Policia Local interins a portar Arma, des del Sindicat de la Policia Local de la UGT de Catalunya, volem deixar patent el nostre posicionament al respecte.

Primerament volem deixar clar que aquesta Sentència és de Cassació, i per tant modifica una anterior que establia la «NO POSSIBILITAT» de fer entrega d’arma a un Policia Local Interí. No obstant no anul·la les normatives pròpies de les Comunitats Autònomes.

Actualment en Catalunya, el Decret 219/1996 de Reglament d’Armament de les Policies Locals, prohibeix taxativament l’assignació d’armes a funcionaris interins, pel que entenem que no és d’aplicació aquí.

Des del Sindicat de Policia Local de la UGT de Catalunya, entenem que el Policia Local Interí, com diu la referida Sentència, efectua les mateixes funcions que un funcionari de carrera, i per tant té una important falta de medis a l’hora d’afrontar un servei sense arma.

No obstant això, també entenem que el que habilita al Policia a portar l’arma, és la superació del període de formació bàsica del ISPC, amb els seus filtres psicològics i actuacionals, per aquest motiu sempre hem defensat que la figura del Policia Local “interí” no hauria d’existir com a tal, sinó que han de ser funcionaris de carrera.  Per això s’han de convocar les places, passar el procés de selecció, fer el període de formació bàsica i, després del període de pràctiques, prendre possessió de la seva plaça. D’aquesta manera es garantiria la seguretat de la ciutadania i es rebaixaria la precarietat al col·lectiu.

Som de l’opinió que una patrulla de policia es compon, com a mínim, de dos policies «armats», pel que no podem estar d’acord amb l’actual situació en la qual, a moltes poblacions, per raons purament economicistes, es posa en perill als agents i per tant a la ciutadania, organitzant patrulles unipersonals i moltes vegades d’un Policia interí desarmat.

La seguretat és un tema molt seriós, en el que els criteris mai haurien de ser econòmics ni sotmesos al capritx del Polític de torn.

POLICIES INTERINS NO.

PATRULLES UNIPERSONALS NO.